Veelgestelde vragen (FAQ)

Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via info@kimodirect.nl

Waar kan ik mijn bestelling volgen?

Je ontvangt een bevestigingsmail nadat je een bestelling hebt geplaatst via de website. Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via info@kimodirect.nl. Wanneer je bestelling is geaccepteerd en verzonden, zullen wij je een Track & Trace code sturen zodat je het pakket kan volgen.

*LET OP: De tracking informatie kan soms aangeven dat het pakket nog niet is ontvangen door PostNL/DPD terwijl dit wel het geval is. Vanwege de drukte die PostNL/DPD ervaart kunnen zij niet altijd alle aangeleverde pakketten op tijd verwerken. Op het moment dat het pakket gescand wordt bij PostNL/DPD zeggen ze pas dat het is ontvangen, terwijl dit dus al eerder het geval was.

Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

Onze standaard levertijd is binnen 1-3 werkdagen. Op werkdagen voor 20:00 besteld = dezelfde dag aan PostNL/DPD overhandigd.

Mijn pakket is vertraagd, wat moet ik doen?

Helaas zijn we afhankelijk van koeriersdiensten, en soms kunnen ze, vanwege de werkdruk, niet altijd de leverbelofte van 100% garanderen. We zorgen er altijd voor dat je bestelling zo snel mogelijk ons magazijn in Nederland verlaat, op weg naar het sorteercentrum van PostNL/DPD.

We begrijpen dat dit frustrerend kan zijn, maar we doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je bestelling zo snel mogelijk wordt geleverd. Heb je 5 werkdagen na je bestelling nog niets ontvangen? Neem dan gerust contact op met de klantenservice van PostNL/DPD of met ons. Op die manier kunnen we meer duidelijkheid bieden over de status van jouw bestelling.

Wat zijn de verzendkosten?

Wij nemen de gehele verzendkosten van de bestelling op onze rekening. Dit betekent dat de verzendkosten GRATIS zijn.

Kan ik het product retourneren?

We hopen natuurlijk dat je tevreden bent met je bestelling. Mocht dit niet zo zijn vinden wij dit heel jammer en horen wij ook graag wat wij kunnen doen om je tevreden te stellen.

Je hebt het recht je bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te retourneren. Zorg ervoor dat het artikel ongebruikt en in originele staat is. Merk op dat de verzendkosten voor retourzendingen voor rekening van de klant zijn.

Retouradres:
Oude Graaf 11
6002 NL, Weert
Nederland

Hoelang voordat mijn aankoopbedrag is teruggestort?

Als je een product retourneert, storten we het aankoopbedrag binnen 1-5 werkdagen na ontvangst van het product terug op jouw rekening.

Zit er garantie op het product?

Op alle producten van KIMO DIRECT geldt standaard 2 jaar fabrieksgarantie, met uitzondering van de verwarmde kleding (1 jaar garantie). Heb je een probleem? Neem contact met ons op en we lossen het graag op.

Wat valt wel onder de garantie?
– Fabrieksfouten
– Defecten die niet door eigen toedoen zijn ontstaan
– Problemen die optreden bij normaal gebruik

Wat valt niet onder de garantie?
– Slijtage door gebruik
– Beschadigingen door onjuist gebruik, vallen of stoten
– Schade door water, hitte of andere externe invloeden

Als er een defect ontstaat door een fabricage- of materiaalfout, zorgen wij ervoor dat dit kosteloos wordt hersteld of indien nodig dat je een vervangend product ontvangt.

Hoe maak ik gebruik van de garantie?

Neem contact met ons op via info@kimodirect.nl met een duidelijke omschrijving van het probleem, het ordernummer en enkele foto's van het defect. Wij beoordelen de situatie en laten je snel weten hoe we het oplossen.

Hebben alle producten een CE-keuring?

Al onze producten zijn CE-gecertificeerd en zorgvuldig getest om te voldoen aan Europese kwaliteits- en veiligheidsnormen.

Waar kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief?

Wil je als eerste op de hoogte zijn van onze aanbiedingen en nieuwtjes? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief op de website, dit kan onderaan in de footer van de website.

Kan ik ook grote aantallen afnemen?

Voor grote bestellingen of andere B2B aanvragen kun je contact met ons opnemen via info@kimodirect.nl, wij bespreken graag de mogelijkheden.

Hoe neem ik contact met jullie op?

Je kunt ons bereiken via het contactformulier of per e-mail via info@kimodirect.nl. Wij reageren meestal binnen 24 uur op werkdagen.